Skovløberen der jagter Amagers bedste dyremotiver

Når Matin Rivero og hans kone har puttet deres datter om aftenen i huset ved Kongelunden, sker det ofte, at han lister ud i skumringen i Amager Naturpark med sit kamera for at tage billeder af dyrene i solnedgangen. Han har i mange år været en ivrig jæger i området, men på det sidste har han skudt flere dyr med sit kamera, end han har med sit jagtgevær.
”Det der fascinerer mig er stadig jagten. Man skal tæt på dyrene for at få de gode billeder, så det kræver et godt kendskab til området, og at man er god til at kamuflere sig. Det kan sagtens tage en weekend at fange en rovfugl i det helt rigtige øjeblik,” fortæller Martin Rivero. Interessen for naturfotografi har han dyrket siden 2007, hvor han også blev ansat som Skovløber i Amager Naturpark. ”Jeg er i naturen hver dag qua mit arbejde, og så bruger jeg en del aftener og weekender på at lave billeder herude. Det er vel en slags overarbejde, men jeg synes egentlig bare, jeg er heldig”, siger Martin.
Et af de tidspunkter på året hvor han føler sig allermest heldig er, når rovfuglene trækker mod syd for vinteren hen over Amagers åbne vidder. ”Det er fascinerende at kunne se flere tusind rovfugle på himlen i løbet af en dag. Det er et af de motiver, jeg bedst kan lide at fotografere”, siger Martin Rivero.
Han holder dog også meget af nærheden til byen, selvom han må tilstå, at hans kone nok er lidt mere til shopping og caféliv, end han selv er. ”Hun har ligesom introduceret det for mig, og selvom vi bor tæt på byen, så har jeg jo stadig mit arbejde, min hobby og naturen lige i nærheden,” forklarer Martin Rivero og fortsætter. ”Det er det jeg godt kan lide ved Amager. Det hele ligger samlet, så jeg skal ikke flytte mig så langt for at få lov til at nyde det hele.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

SET, LYTTET, KLIKKET, LÆST

Spis din by med Byhøst

De nye influencers